[RECENZJA] Alex Bellos - "Czy rozwiążesz moje problemy? Zbiór najlepszych łamigłówek, jakie kiedykolwiek powstały".

Lubię (nie)typowe pozycje książkowe. Ten tytuł jest wyjątkowo ciekawym dla mnie tytułem, ale czy to będzie dobra opcja dla wszystkich? 

Osobiście raczej nie posiadam umysłu ścisłego, jednak lubię analizować i zapamiętywać. Początkowo bardzo zaintrygował mnie sam tytuł tej książki. Bardziej jej człon: Czy rozwiążesz moje problemy? Kto nie chciałby mieć rozwiązanych problemów... Mniemam, że każdy. Dlatego też wybrałam książkę po to, aby przekonać się, co jest w środku i... 
nie zawiodłam się.

125 łamigłówek, jakie oferuje nam Alex Bellos, to zbiór powstały na przestrzeni dziejów, począwszy od Starożytności. Czyli już w Starożytności lubowano się w łamigłówkach, zagadkach logicznych, które wytrącały z równowagi nawet najbardziej uczonych. 

Mamy do czynienia tutaj nie tylko ze ściśle matematycznymi zagadkami. Trzeba wykazać się nie tylko umiejętnością logicznego myślenia, ale i również kreatywnością, czy sprytem. 


Zapodam tutaj przykład takiej łamigłówki:

1. Jest pięć domów.
2. W czerwonym domu mieszka Szkot.
3. Grek hoduje psa.
4. Lokator zielonego domu pije kawę.
5. Boliwijczyk gustuje w herbacie.
6. Zielony dom stoi na prawo od kremowego, tuż obok.
7. Właściciel sztybletów hoduje ślimaki.
8. Ten, kto mieszka w  żółtym domu, nosi sandały.
9. Mleko pije lokator środkowego domu.
10. W pierwszym domu mieszka Duńczyk.
11. Osoba chodząca boso mieszka tuż obok właściciela lisa.
12. Sąsiad właściciela konia nosi sandały.
13. Właściciel klasycznych półbutów skórzanych pije sok pomarańczowy.
14. Japończyk nosi trampki.
15. Duńczyk mieszka tuż obok niebieskiego domu.
Kto pije wodę? Kto posiada zebrę?
 

Jesteście w stanie to rozwiązać? Na marginesie - każdy pije coś innego, każdy posiada inne zwierzątko. 

Słuchajcie. Ważne jest, aby w dobie Internetu, technologii, rozwijać swój umysł! Dlatego myślę, że warto spróbować pobawić się w logiczne myślenie, rozwiązać chociaż kilkanaście zagadek!

Komentarze

  1. Teraz wszyscy tylko telefony i telefony, a rozwijać umysł trzeba! Książka idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie łamigłówki są ekstra uwielbiam 😍

    OdpowiedzUsuń
  3. O nie, siedzę i próbuje to rozwiązać ale nic z tego ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubie takie zagadki i chętnie ja przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widze tę książkę już w swoich dłoniach.

    OdpowiedzUsuń
  6. naprawde fajna sprawa ! Książka która uczy, a zagadki dają do myślenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja z kolei za tyleho typu łamigłówkami nie przepadałam nigdy, wolałam rozwiązywac zadania matematyczne lub krzyżówki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię łamigłówki. Sprawdzę 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłas mnie ta łamigłówka, ale ja chyba nie nadaje się do nich 😅

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak mam chwilę nudy to uwielbiam zabijać ją w taki sposób!

    OdpowiedzUsuń
  11. Spróbuje dzisiaj przysiąść do tej łamigówki i napisać odpowiedz. Mam tylko nadzieje, że się nie skompromituje :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Na razie jestem rozleniwiona po Świętach, ale kiedyś wrócę do tego posta i postaram się rozwiązać ta łamigłówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie zagadki! jest mnóstwo ich wersji, a wszystkie kocham!

    OdpowiedzUsuń
  14. Tyłu ludzi kocha trenować swoje ciała, a nie trenuje najważniejszego organu - mózgu. Uwielbiam takie łamigłówki ❤️

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubie takie zagadki choć bywam niecierpliwa. 😜😂

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem. To motywuje mnie do dalszej, systematycznej pracy. Pozdrawiam,

Sandra. :)