[RECENZJA] Katarzyna Gacek - "W" jak morderstwo.

Mamy od dzisiaj luty. Drugi miesiąc w roku. Prawie po sesji. Nowa rzeczywistość. Czy to jest dobry czas na czytanie książek? Zdradzę Wam pewną tajemnicę - zawsze jest na to "dobry" czas. Nawet jeśli dodaje się wpis na bloga w przerwie pomiędzy seriami w skokach narciarskich.

Nie będę tego ukrywać. Ostatnimi czasy zaczęłam czytać dogłębnie opisy książek. Po tej pozycji spodziewałam się czegoś dobrego, zwłaszcza, że czasem warto czytać również biografie autorów. Czy zawiodłam się tym razem?





Tym razem wybór padł na Katarzynę Gacek i jej "W" jak morderstwo.

Bohaterką tej książki jest Magda, pani weterynarz, która tak naprawdę powraca do swojego zawodu po czasie zajmowania się dziećmi. Pewnego wieczoru znajduje dowód na zdradę męża oraz... obce zwłoki, kobiety. Okazuje się, że ofiara posiadała coś, co przypominało jej zaginioną przed laty przyjaciółkę Magdy - Weronikę. Był to charakterystyczny wisiorek. Jej znajomy sprzed lat szkolnych jest policjantem, który prowadzi śledztwo morderstwa kobiety. Jego żoną jest bardzo dobra koleżanka bohaterki, która wspiera ją w trudnych chwilach. Sama pani weterynarz bardzo angażuje się w te działania. W dodatku próbuje ogarnąć swoje życie osobiste, co sprawia jej niekiedy niesamowitą trudność. Dlaczego ta kobieta została zamordowana? Czy i co miała wspólnego z przyjaciółką głównej bohaterki?

Autorka używa bardzo zjadliwego języka, który powoduje, że chciałoby się czytać dłuższe pozycje autorki. Moim zdaniem ta pozycja jest zwyczajnie za krótka. Nie spotyka się takich sytuacji często. Sytuacji... tak dobrych książek :). Oby tak dalej! Zwłaszcza w czasach, kiedy twierdzi się, że na polskim rynku nie ma dobrych kryminałów czy dobrych, tfu, książek. Nie wiem, kto te twierdzenia wymyśla, ale jestem pewna jednego - wdajemy się w pułapkę. To jak plotka, przekazywana wielokrotnie, ma ziarenko prawdy. Ale tylko ziarenko, a nie całe zboże.

Myślę, że za pomocą tej pozycji można wyrobić sobie pewną opinię na temat "dobrej książki" (... bo czymże dobra książka jest dla Ciebie?).

Komentarze

  1. Chętnie przeczytam tą książkę, wydaje się dość ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię kryminały, dlatego też myślę, że to idealna książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Średnio przepadam za kryminałami, ale może kiedyś ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm mojej dziewczynie polecę pozycję może skusi się. Kryminał to cos co lubi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra książka to taka od której nie można się oderwać już od pierwszych stron :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O morderstwie i ją polecasz? Muszę ją koniecznie przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  7. Tematyka która lubię najbardziej !

    OdpowiedzUsuń
  8. Recenzja mnie zaciekawiła. Osobiście uważam, że rynek polskich kryminałów jest na całkiem niezłym poziomie. Ludzie fajne rzeczy piszą. Nic tylko siedzieć i czytać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kryminały średnio mi podchodzą, ale chętnie przejrzałabym ją ze względu na język :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za kryminałami, ale opis tej książki brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka wydaje się być bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze mówiąc, wolę zagraniczne książki od polskich, ale coś czuję, że ta powieść mogłaby to zmienić. Chętnie po nią sięgnę! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. To raczej nie mój klimat, ale nie mówie nie :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę że książka mi się bardzo spodoba i chętnie ją przeczytam ♥️

    OdpowiedzUsuń
  15. Wpisuje na swoja listę czytelniczą! Może mialabys ochiyey wziąć udział w wyzwaniu #czytambopolskie?

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubie kryminaly i ciekawe historie. Chyba musze przeczytać 😁

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę przyznacc, ze narobilas mi ochoty na te książkę, skoro jest taka dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Już wiem co kupie na podróż, uwielbiam takie książki

    OdpowiedzUsuń
  19. Przekonałaś mnie żeby ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Polecę książkę koleżance to jej klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja bym się na nią skusila :)

    OdpowiedzUsuń
  22. To zdecydowanie książka dla mnie muszę ją przeczytać ❤️

    OdpowiedzUsuń
  23. Choć tematyka całkiem moja, to jednak wolę ją w wydaniu zagranicznym.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyobraź sobie, że zamówiłam sobie już te pozycje. Będzie czytane!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem. To motywuje mnie do dalszej, systematycznej pracy. Pozdrawiam,

Sandra. :)