[RECENZJA] Meyer Friedman, Gerald W. Friedland - "Krótka historia medycyny"

Jak mieliśmy do czynienia z "Krótką historią psychologii", tak nadszedł czas na "Krótką historię medycyny". 

Fascynująca lektura dla wszystkich interesujących się medycyną oraz tych, których ciekawi intelektualny proces poszerzania wiedzy.

Ta niezwykle absorbująca książka dwóch wybitnych amerykańskich lekarzy opisuje przełomowe odkrycia w historii medycyny europejskiej, przypomina pionierów, którzy za nimi stali, a także przekazuje emocje, jakie wiązały się z tymi dokonaniami. Proponuje oryginalne spojrzenie na genezę tych dokonań oraz dba o właściwe rozdzielenie zasług przez pokazanie zarówno głównych odkrywców, jak i całego sztabu ludzi stojących za ich sukcesem i kontynuujących ich badania. Dlatego na przykład w rozdziale o bakteriach zaprezentowano postać i dokonania Antoniego van Leeuwenhoeka -ojca mikrobiologii – ale wiele miejsca poświęcono wspaniałej pracy Roberta Kocha, Louisa Pasteura i innych. Bez opisanych tu odkryć medycyna, taka, jaką dziś znamy, nie byłaby możliwa. 

Moim zdaniem ta książka jest dobra dla tych, którzy nie mają zbyt dużej wiedzy na temat medycyny. Wszystko napisane jest krótko, zwięźle i na temat. I to jest zdecydowanie na plus. 

Komentarze

  1. Oo, ta pozycja mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię gdy jest coś opisane prostym przystępnym językiem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam że jestem zaintrygowana tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi nieźle. Choć mam taki zapas książek do czytania, że nie wiem, kiedy znajdę na nią czas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie tematy medyczne i tak dalej;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że mnie zainteresowałaś.. Chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie edukacyjne książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem Ci tak - jak przeczytałam tytuł to pomyślałam, że ta książka w ogóle nie jest dla mnie. Ale... nie poddaję się tak łatwo. Przeczytałam kilka recenzji i jestem pozytywnie zaskoczona!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czuję się mocno zaciekawiona tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojj, zdecydowanie nie dla mnie, fanki typowych powieści.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham medyczne tematy i chętnie przygarnęłabym tą książkę. Czy tę książkę? Zawsze mam z tym problem :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem. To motywuje mnie do dalszej, systematycznej pracy. Pozdrawiam,

Sandra. :)