[RECENZJA] Eric-Emmanuel Schmitt - Madame Pylinska i sekret Chopina



Eric-Emmanuel Schmitt - czy jest ktoś, kto nie zna tego nazwiska?
Dla mnie dzisiaj czas na Madame Pylinska i sekret Chopina.

Każdy z nas wkracza czasem na ścieżkę, której nie zna końca. Nie wie, co będzie czekać na finiszu drogi. Ale mówi się, że cel nie jest ważny, a droga do niego. W tym przypadku z takim losem mierzy się Eric. Wtedy student filozofii. Pokochał muzykę, kiedy usłyszał dzieła Chopina. Chciał grać na fortepianie. Jednak ciągle czegoś mu brakowało i nie pasowało w interpretacji. Dlatego też zapisał się na lekcje muzyki i gry na fortepianie do Madame Pylinskiej. Pewnej Polki, która okazuje się być nietypowym nauczycielem. Jej metody nie są typowe dla nauczycieli muzyki. Nie do końca jej uczeń rozumie zadania przez nią zadane; w jakim celu ma je wykonywać. Niemniej jednak Pylinska nie tylko gry na fortepianie uczy swego ucznia. Dzięki jej metodom Eric zrozumiał, jakie jest jego prawdziwe powołanie. 🙂

Czy nie chcielibyśmy odkryć w podobny sposób swojego powołania? Być nieco nakierowanym przez kogoś z zewnątrz, o większym doświadczeniu, nie tylko życiowym... Wszyscy szukamy jakichś wskazówek, co do dalszego życia. No chyba, że kierujemy się dewizą, która mówi o tym, że ważne jest to, co dzieje się tu i teraz?

Ta książeczka jest dosyć krótka, jeśli chodzi o treść. Jednak jest to mądra pozycja, zawierająca prawdziwe przesłanie, które do życia można spokojnie odnieść. To ceni się właśnie w książkach Schmitta. Ponadczasowość. Czytanie książki to jest czysta przyjemność. Autor posiada lekki styl pisania. Inaczej nie wyobrażam sobie napisania tej książki. Autentyczność. Polecam!

Komentarze

  1. Lubię takie propozycje z przesłaniem i chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam że zapowiada się niezwykle ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie czeka w mojej kolekcji do czytania na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze jej nie mam, ale już wiem, ze muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna pozycja wpisana na listę czytelniczą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem bardzo iekawa tej książki, chętnie przeczytam ☺️

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję że ta książka wkrótce znajdzie się w moich rękach 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak autentycznie polecasz to muszę przeczytac. Koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nazwisko znane chyba każdemu :) Niestety tej pozycji nie było mi dane poznać, ale jeszcze nic straconego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie jest spotkać w swoim życiu osobę, która cię właściwie pokieruje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mnie zaciekawiłaś, muszę sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skoro polecasz to chyba warto sie nią zainteresować 😊😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasem lubię sięgnąć po takie krótsze książki i przeczytać szybkim tempie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tej książki jeszcze nie czytałam. A brzmi naprawdę super!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mi się podoba ta propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubie takie książki które czymś się wyróżniają 😊

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna propozycja zapisuję na listę

    OdpowiedzUsuń
  18. Ta książka spodobałby się mojej babci ❤️

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem. To motywuje mnie do dalszej, systematycznej pracy. Pozdrawiam,

Sandra. :)