[RECENZJA] O zagubionych-odnalezionych wieściach, wydartych z czeluści Internetu, czyli "Hashtag" Remigiusza Mroza.

"Codziennie użytkownicy Twittera wysyłają około pięciuset milionów tweetów.
Gdyby nawet kilka z nich pochodziło od osób zaginionych, nigdy byśmy ich nie dostrzegli."

Tym cytatem rozpoczęła się książka Remigiusza Mroza o tytule "Hashtag". Pierwszy raz mam styczność z książką pana Mroza, a autora znam z wywiadu z Jarkiem Kuźniarem w OnetRano. Jeśli ktoś nie zna tego wywiadu, zapodaję link tutaj:

Ale nie będziemy rozmawiać o autorze, jako o osobie. Tematem przewodnim jest Hashtag, czyli książka, przed której przeczytaniem miałam bardzo mieszane uczucia. I tego ukrywać nie będę. Przeczytałam kilkanaście recenzji książek autora, większość twierdzi, że RemigiuszMrózJestPrzereklamowany albo KsiążkiRemigiuszaMrozaSąZnaneDlategoŻeDużoKasyNaReklamęWkładaJegoWydawnictwo.
Nie mnie to oceniać. Ale rzeczywiście - o tym, że Mróz istnieje, wiedziałam z mediów.

I co z tym Hashtagiem?

Tesa, czyli Teresa (Tesa, bo tak na nią się mówi, poza tym, podobno pierwsze słowo, jakie wypowiedziała, będąc małym bachorkiem, było właśnie Tesa) to kobieta z poważną nadwagą. Studiowała socjologię na Koźmińskim w Warszawie i tam poznała swojego męża, Igora. Tesa miała "romans" z wykładowcą, Krystianem ps. Strach (nie, nie był kryminalistą). Od początku rodzi się zapewne pytanie w czytelnikach: co ten Strachu widział z nieatrakcyjnej studentce, która też była osobą bardzo zamkniętą w sobie? No właśnie...

Strach miał żonę i dziecko. Żona domyślała się o romansie "z grubym baleronem". Wiadome nam jest to, że to nie był jedyny jego skok w bok. 

Pewnego dnia Tesa dostaje dziwną przesyłkę. Nieco zdziwiona idzie do paczkomatu, odebrać pakunek. A tam? Pewien rekwizyt i Hashtag. #apsyda. W dodatku ta wiadomość pojawia się na portalu społecznościowym, jakim jest Twitter. Efektem WOW i wielkiego niedowierzania jest fakt, że ten hasztag pojawia się na kontach osób zaginionych.

W związku z tym Tesa zostaje uwikłana w bardzo bolesną zagadkę. Sprawa dotyczy nie jednej zaginionej, nie dwóch, a kilku osób i to na przestrzeni kilku lat. Kto będzie próbował wrobić Tesę? A może Stracha? Co stanie się z Igorem?


Moje odczucia podczas czytania tej pozycji

Podczas czytania książki Mroza miałam wrażenie, że autor w miarę przemyślał swoją koncepcję. Książka dotyczy nie tylko zagadnień portali społecznościowych, Internetu itp., ale i dziedzin psychologii, psychiatrii czy filozofii, np. Platona. Jedynym zarzutem dla tej książki jest fakt, że miałam wrażenie, że w pewnych momentach w tym utworze panuje chaos. Zakończenie jest nie do przewidzenia, co uważam za zaletę tej książki. Czyta się dobrze. Dla mnie motyw tajemniczej przesyłki trochę podobny był do motywu listu z książki Magdy Rem "Będziesz na to patrzył". Nie wiem, dlaczego tak mi się skojarzyło. :)

Cytaty wybrane:

"Trafiłam kiedyś na socjologiczne opracowanie tego zjawiska. Autor wskazywał, że społeczeństwo staje się wręcz niezdrowo pochłonięte podobnymi sprawami, kiedy chodzi o dziecko lub piękną, młodą dziewczynę i istnieje prawdopodobieństwo, że doszło do przestępstwa. I to ten ostatni element był kluczowy."

"Jestem teraz z kimś, z kim potrafię żyć. (...) A chcę być z kimś, bez kogo nie potrafię."

"Chciałam coś znaczyć. Chciałam zaistnieć. Chciałam stać się idealna.
Śmierć wydawała się doskonałym środkiem do osiągnięcia wszystkich celów. Moje nazwisko pojawiłoby się w mediach, byłabym tematem rozmów wielu ludzi."

"Przypadek to tylko beznadziejne określenie na przyczynę, której się jeszcze nie zna."

"- Ludzie się nie zmieniają (...) Jedynie ich maski niszczeją i zaczynają prześwitywać".

"Skoro nie wiem, co mnie czeka po śmierci, skąd mogę wiedzieć, czy mój świat jest realny? Może stanowi tylko jakąś przejściową formę między istnieniem i nieistnieniem?"

 

Komentarze

  1. Jestem w trakcie czytania tej książki i bardzo mi się podoba. Od samego początku wciąga totalnie tak, że nie mogę się oderwać. :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodobał Mi się opis tej książki, chętnie przeżyję z Tesą jej przygody i dowiem się, o co chodzi z tym Hastagiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawilas mnie ta książka kochana 🤔❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Z każdej strony atakują mnie reklamy dotyczące tej książki, dlatego już od jakiegoś czasu się nad nią zastanawiam. Recenzja bardzo rzeczowa, ale nadal jestem pewna czy warto zainwestować mój czas w czytanie "Hasztagu" :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, jeśli masz ochotę :) fochoblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, jeśli chodzi o reklamy tej książki. Nawet kiedyś była na drugim miejscu Top20 Empiku. ;)

      Usuń
  5. Bardzo lubię tego autora..Nie pozwala mi się nigdy nudzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może po trzeciej książce tego autora stwierdzę podobnie? :D

      Usuń
  6. Mnie reklamy nie przekonują tylko takie recenzje 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja o tym panu nie słyszałam. Ale książka wydaje się być ciekawa, może ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przywracasz mi nadzieję w ludzi, jeśli o nim nie słyszałaś. :D

      Usuń
  8. Ten cytat z maskami tak bardzo odnosi się do życia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety ale Mróz zdecydowanie do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem mega ciekawa tej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką, myślę ze się na nią skuszę 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię czytać kryminały, Mroza jeszcze nie miałam okazji, chętnie sięgnę po tę pozycję. To prawda, że niektórzy albo uwielbiają tego autora albo nie znoszą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie chyba tak. Zauważyłam po recenzjach na lubimyczytać :)

      Usuń
  13. będę musiala przeczytać tą książke ! bardzo mnie zaciekawila i lubię takie książki 😊😊

    OdpowiedzUsuń
  14. trochę wstyd, ale jedną książkę tego autora zaczęłam czytac i poległam :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja koleżanka ostatnio o niej mówiła

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem ciekawa tej książki, zwłaszcza po Twojej opinii. Elementy psychologii i psychiatrii jak najbardziej zachęcają do lektury! :)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, ale ktoś może spodziewać się jeszcze więcej po tej książce. ;)

      Usuń
  17. Bardzo zachęcający opis tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam ja w domu tylko czekam na odpowiedni moment do czytania ☺

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie czytałam tej książki ale może warto się skusić:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja muszę koniecznie po nią diegnas bo już od dawna mnie kusi ❤

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem ogromną fanką autora, choć jego najnowsze pozycje mnie rozczarowują. Ale dam mu jeszcze (nie)jedną szansę!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem. To motywuje mnie do dalszej, systematycznej pracy. Pozdrawiam,

Sandra. :)