[RECENZJA] Pamela "Cupcakes" Wood - "Charles Bukowski. Wspomnienia Scarlet"

"Bukowski to, kurwa, największy z żyjących pisarzy!" - krzyczała do każdego, kto chciał słuchać, czyli wyłącznie do mnie.


Myślę, że mogę rozpocząć swoje rozważania powyższym cytatem. Słowa brzydkie nie będą cenzurowane. 
Bardzo rzadko sięgam po biografie. Z pewnością nie jest powodem jakaś ignorancja z mojej strony. Najpierw warto sięgnąć do opisu książki:
Zaczęło się pod wpływem impulsu – przelotna znajomość pomiędzy ikonicznym Charlesem Bukowskim a jego słynną muzą, Pamelą „Cupcakes” Wood, która doprowadziła do dwuletniego związku, opisywanego przez Wood w tym pamiętniku bez zbędnego owijania w bawełnę. Jest to orzeźwiająco prostolinijna historia ich pełnego absurdów, lecz i czaru związku.

Mam nadzieję, że nie znajdę tutaj żadnej osoby, która nie kojarzy Bukowskiego ani jego twórczości. Nawet jeśli, kilka stron na facebook'u poniekąd promuję tę twórczość, więc nawet jeśli nie pamiętacie to i tak mogliście się zderzyć z jego dziełami, cytatami.

Jego twórczość oscylowała wokół alkoholu, biedy oraz seksu. Jego twórczość zawierała wulgaryzmy, ale z pewnością pisał prostym językiem. Nadal nie kojarzysz autora?

Dzięki Pameli Wood poznajemy Bukowskiego od trochę innej strony. W latach siedemdziesiątych dwudziestego stulecia poznała Bukowskiego. Ba, nawet stworzyli krótki związek. Kobieta była bohaterką niektórych dzieł Charlesa. 

Książka jest napisana w sposób prosty, lecz nieco kapryśny. Niektóre zdania mogą wzbudzać pewne kontrowersje, być może? Ta biografia to obraz nieco innego Bukowskiego; takiego, którego możemy nie dostrzec w jego dziełach. W tej pozycji Bukowski jest niezwykle romantyczny, delikatny oraz kochający. Oddany. 

Z pewnością jest to historia warta przeczytania. 
Mamie przyjemnie rozmawiało się z Bukowskim. Naprawdę go polubiła... Powiedziała mi też, że ma on najsmutniejsze oczy, jakie kiedykolwiek widziała u człowieka.

Komentarze

  1. Brzmi fajnie, ale ja rzadko jednak czytam biografie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerzę, że nigdy nie czytałam biografii :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciężko czyta mi się biografie, nie porywają mnie w większości i jakoś nie mogę się do nich przekonać :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Unikam raczej biografii choć ta, muszę przyznać, zapowiada się intrygująco

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze biografii żadnej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zdecydowanie nie lubię czytać biografii, nie mam do nich serca.

    OdpowiedzUsuń
  7. O Bukowskim mogę czytać godzinami! :) Dla mnie to prawdziwy fenomen :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę że ta książka mogłaby się spodobać mojej babci ❤️

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię czytać biografię. Potrafią zainspirować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię czytać biografie i autobiografie, dzięki czemu poznaję interesujących mnie ludzi od zupełnie innej strony. Niestety Charles Bukowski, jak i jego twórczość, niespecjalnie mnie ciekawią, dlatego też pozostawię tę książkę tym, którzy tego autora cenią i chcą mu się bliżej przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię czytać biografie więc myślę że to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Biografie to typ literatury, po który sięgam sporadycznie. Raczej po tą biografię nie sięgnę, bo twórczość Bukowskiego jest mi niestett nieznana

    OdpowiedzUsuń
  13. Omijam biografie bardzo często, ale muszę przyznać, że ta mnie kusi!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zainteresowałaś mnie, sięgnę po nią 😁

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam o nim ale nie czytam jego książek. Choć biografie bardzo lubię. 😁

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem. To motywuje mnie do dalszej, systematycznej pracy. Pozdrawiam,

Sandra. :)