[RECENZJA] Elżbieta Cherezińska - "Wojenna Korona"

Dla miłośników historii Cherezińska nie powinna być anonimowym twórcą. Cykl "Odrodzone królestwo" jest najbardziej poczytnym cyklem tej autorki. Opis Wojennej Korony zapodam Wam tutaj:

Dokonało się. Na skroniach Władysława Łokietka spoczęła królewska korona. Ale wrogowie króla rosną w siłę. Jan Luksemburski wygrywa straszliwą bitwę pod Mühldorf i wyrasta na ważnego europejskiego gracza. Krzyżackie intrygi sprawiają, że wyrok papieski jest nie do wykonania. Władysław zaczyna pojmować, iż żadna dyplomacja nie pozwoli mu odzyskać Pomorza. Wchodzi w sojusz, który nikomu w Europie nie przyszedłby do głowy. Zaskakuje wrogów i wkracza na wojenną ścieżkę, by dokonać zemsty za królobójstwo sprzed trzydziestu lat. Nie ma jednak pojęcia, że na życie jego jedynego syna czyha nieznany wróg. Następca tronu jest w śmiertelnym niebezpieczeństwie, a na królestwo polskie rusza potężna armia Jana Luksemburskiego.

Wydaje mi się, że to jest dobra książka dla ludzi, którzy w jakiś sposób miłują czasy średniowieczne. Zwłaszcza, jeśli chodzi o historię Polski. Pomimo, że niektóre fragmenty mogą brzmieć zbyt współcześnie... Jednak plastyczność języka powoduje, że nawet dla osoby, która nie zajmuje się średniowieczem, może być ciekawa na swój sposób.




Komentarze

  1. Co prawda to nie mój klimat,ale lubię czasem przeczytać coś innego, więc i ta książkę bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji czytać żadnej jej książki jeszcze, ale też historia nie jest moim konikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tematyka chyba taka nie do końca dla mnie. Musiałabym się przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miłośnicy historii, a szczególnie historii Polski na pewno będą zachwyceni tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Historia mnie fascynowała ale raczej okres drugiej wojny światowej niż średniowiecze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój mąż uwielbia taką tematykę. Wysyłam mu zatem Twój wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tematyka nie do końca w moim stylu Ale książka wydaje się naprawdę godna polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś byłam zafascynowana historią, ale okresem II wojny i starożytnością.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ukrywam, że tą książkę chętnie bym przeczytała. Ja bardzo lubię historię. Zawsze ubolewałam, że tak mało informacji było w podręcznikach :P 0

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba będę miała pomysł na dzień babci :) Moja mam lubi takie pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem ciekawa jak czytałoby mi się tę książkę - historyczne propozycje chyba nie są do końca dla mnie, ale nie zamykam się na takie nowości :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem. To motywuje mnie do dalszej, systematycznej pracy. Pozdrawiam,

Sandra. :)