[RECENZJA] Hanna Jameson - "Ostatni"

Same książki, no nie? Planuję jeden wpis, tekst tworzę. Trochę to potrwa. Ale książki "wypuścić trzeba" ;-).


Dzisiaj do przedstawienia książka Hanny Jameson pt. "Ostatni". Czytałam ją ostatnio i powiem, że opis wydawnictwa w pełni skraca jej fabułę. "Amerykański historyk – Jon Keller – jedzie na konferencję naukową do Szwajcarii. W trakcie dowiaduje się, że świat się kończy. W Waszyngtonie i kilku światowych stolicach doszło do ataku nuklearnego. Podczas gdy gasną światła cywilizacji, mężczyzna zastanawia się, czy jego żona Nadia i ich dwie córki wciąż żyją. Jon żałuje też, że zignorował ostatnią wiadomość od Nadii.




Oprócz Jona w hotelu znajduje się dwudziestu ocalałych. Z dala od najbliższego miasta walczą o przetrwanie. Pewnego dnia w zbiorniku na wodę pitną znajdują ciało dziewczynki. Oczywiste jest, że została zamordowana. Ktoś z mieszkańców hotelu jest zabójcą.



Jon zaczyna popadać w paranoję. Na własną rękę stara się prowadzić dochodzenie, aby odnaleźć mordercę. Seria dziwnych samobójstw, tajemnicze zaginięcia i nadprzyrodzone zjawiska nie są sprzyjającymi okolicznościami. Czy powinien zaryzykować wydostanie się z hotelu? Można tylko mieć nadzieję, że apokalipsa będzie mniej przerażająca…" Moim zdaniem książka ma fajną fabułę, jednak nie czuję zakończenia tej książki. Widać, ile wysiłku kosztowało stworzenie tak różnych bohaterów, jak inne zachowania biorą górę w trakcie kryzysowych sytuacji. Nic nowego. Jednak czy każdy wyobraża sobie koniec świata w wyniku wojny nuklearnej? Nie przykuwamy do tego żadnej wagi, c'nie?



Polecam.

Komentarze

  1. Oo, wreszcie coś dla mnie! Wpisuję na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka dla mnie jak nic! Będę miała ją na uwadze!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i podobała mi się całkiem całkiem choć kojarzyła mi się trochę z fabułą The Walking Dead na początku xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka bardzo interesująca. Mogłabym przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisuje na swojej liście książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisze sobie tytuł i będę miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po opisie stwierdzam,że by mi się podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie zaskakujące książki z klimatem thrillera a ta wizja końca świata przeraża

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę podsunąć ten tytuł mężowi bo ja to typowy romansidlak :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż mam ciarki, kiedy czytam opis. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No wydaje się mi być to bardzo ciekawa książka .

    OdpowiedzUsuń
  12. Oooo zapowiada sie na prawdę bardzo ciekawie :) czuje się zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też bym bardzo chętnie poczytała <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za zainteresowanie postem. To motywuje mnie do dalszej, systematycznej pracy. Pozdrawiam,

Sandra. :)